Dynia makaronowa z chorizo


U Was już zapewne dawno po sezonie dyniowym, a u mnie dalej trwa. Bo dynie to takie rewelacyjne warzywa: nie dość, że smaczne, to jeszcze bardzo dobrze się przechowują. W przerwie między pieczeniem i lukrowaniem pierników, wyciągnęłam zakupioną pod koniec października dyńkę makaronową i przygotowałam nam lekką, ale bardzo smaczną kolację. Miąższ dyni makaronowej po ugotowaniu rozpada się na cienkie nitki podobne do makaronu. Ja połączyłam go z chorizo i aromatycznym czosnkiem. To naprawdę pyszna kolacja gotowa przy niewielkim nakładzie pracy. 




  • 1 dynia makaronowa
  • około 150-200 g chorizo
  • 4-5 ząbków czosnku
  • odrobina parmezanu do posypania po wierzchu
  • kilka kropli oliwy
  • garść listków bazylii
  • świeżo zmielony czarny pieprz
  • sól


Dynię w całości wkładamy do dużego garnka i zalewamy ją wodą, tak aby cała dynia była przykryta. Gotujemy ją pod przykryciem przez około 40 minut. Po tym czasie dynię przecinamy wzdłuż i wyciągamy miąższ widelcem. Chorizo ścieramy na tarce o grubych oczkach lub bardzo drobno kroimy. Czosnek obieramy, przeciskamy przez praskę i wraz z chorizo podsmażamy przez kilka minut na rozgrzanej oliwie. Następnie dodajemy miąższ dyni, całość dokładnie mieszamy i jeszcze przez kilka minut podsmażamy. Na końcu dodajemy porwane na małe kawałki listki bazylii. Danie doprawiamy solą oraz pieprzem. Przed podaniem posypujemy je startym parmezanem. 






Drogi Czytelniku, jeśli wykorzystałeś ten przepis, zapraszam Cię do przesłania zdjęcia potrawy na adres mailowy: anna.m.loska@gmail.com. Zdjęcie zostanie dołączone do albumu na Facebooku z potrawami wykonanymi przez Czytelników.


2 komentarze:

  1. Pycha :) A dynie jeszcze ostatnio widziałam na targu :) Sama mam jedną zbunkrowaną hokkaido - pewnie wykorzystam w nowym roku dopiero ;)

    OdpowiedzUsuń

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum